:-(

Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?



  13°C całkowite zachmurzenie

Stadler z kolejnym zleceniem

Informacje, Stadler kolejnym zleceniem - zdjęcie, fotografia

W postępowaniu przetargowym na zakup 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Mazowieckich stanęło trzech producentów taboru kolejowego: Newag, Stadler Polska oraz konsorcjum firm Pesa Bydgoszcz i ZNTK „Mińsk Mazowiecki”. Wygrał Stadler.

Oferta Stadler Polska złożona w postępowaniu przetargowym ogłoszonym przez Koleje Mazowieckie okazała się najkorzystniejsza. Firma dostarczy Kolejom Mazowieckim najnowszą wersję pojazdu typu Flirt – nowoczesnego, lekkiego, energooszczędnego pojazdu z pudłami wykonanymi ze stopów aluminiowych. Cechuje go niższa masa w porównaniu z pojazdami innych producentów, a co za tym idzie niższe zużycie energii elektrycznej. Pojazdy typu Flirt mogą się poszczycić na polskim rynku wysokim wskaźnikiem niezawodności wynoszącym aż 99,9%.

- Złożone przez producentów oferty były oceniane według piętnastu kryteriów. Kryterium dotyczące kosztów utrzymania stanowiło 50 proc. Stadler Polska uzyskał najwyższą notę – ponad 99 punktów. Za nim uplasowało się konsorcjum Pesa Bydgoszcz oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”, uzyskując wysoki wynik – blisko 88 punktów. Trzeci w ocenie był Newag z liczbą ponad 79 punktów – informują w komunikacie prasowym Koleje Mazowieckie.

Realizacja zamówienia będzie się odbywać w trzech etapach. Do 2018 r. odbędzie się dostawa sześciu pięcioczłonowych ezt, do 2019 r. – dostawa 10 dwuczłonowych ezt, a w latach 2019–2022 – zakup 55 sztuk pięcioczłonowych ezt. Zakup pojazdów oznacza wycofanie z taboru KM wszystkich niezmodernizowanych ezt serii EN57.

Koleje Mazowieckie przeznaczyły na zamówienie 2,793 mld zł brutto. Za budowę pojazdów Pesa w konsorcjum z ZNTK Mińsk Mazowiecki, zaproponowała 2,174 mld zł. Niewiele droższy okazał się Stadler, który chce wyprodukować Flirty 3 za 2,210 mld zł brutto. Najdroższy był Newag – 2,729 mld zł brutto.

Cena stanowiła tylko 50% oceny przetargowej. Dla KM większe znaczenie niż cena dostawy miała stawka za utrzymanie pojazdów na poziomach P1–P3 (za "pojazdokilometr") – to aż 21 pkt. dla ezt pięcioczłonowych i 7 pkt. dla ezt dwuczłonowych. Cena za naprawy P4 miała wagę 2 punktów. Ważne były pozostałe kryteria jakości jak współczynnik efektywności elektrycznego zespołu trakcyjnego czy trwałość kół monoblokowych – oddzielnie napędowych i tocznych.

Pociągi dla Kolei Mazowieckich mają zostać wyprodukowane w Siedlcach.

 

 

źr. www.rynek-kolejowy.pl

 

 

Stadler z kolejnym zleceniem komentarze opinie

Dodajesz jako: Zaloguj się

Ostatnie video - filmy na infoSiedlce.pl